Meksyk do Belize | Niezwykłe łodzie i problemy z imigracyjnymi

0 Comments

, kiedy jedliśmy nasze ostatnie quesadillas i popijaliśmy nasze ostatnie Coronas w żywej meksykańskiej restauracji, poczucie melancholijnej nad nami. Nasze dwa miesiące w Meksyku były relaksujące, odmładzające i dokładnie to, czego szukaliśmy, ale nie spodziewaliśmy się, że będzie tak smutno opuścić ten kolorowy kraj. Zastanawialiśmy się nad naszym czasem tutaj i zachwyceni naszym ostatnim pysznym meksykańskim posiłkiem. Gdy dotarliśmy do molo Chetumal, nasz smutek wkrótce stopił się w intensywnym słońcu i oboje byliśmy zachwyceni naszym następnym rajtem, Belize.

Pozdrawiam niesamowite dwa miesiące w Meksyku!
Przywitała nas nieoczekiwane koszty i opłaty, kiedy dotarliśmy do wietrznej stacji dokującej. Najwyraźniej istnieje „opłata portowa” w wysokości 5 USD, a także opłata za 25 USD (306 pesos) za wyjście z kraju. Nieco przyjaźni funkcjonariusze imigracyjni powiedzieli nam: „Gdybyś poleciał do Meksyku, opłata ta zostałaby już uwzględniona w cenie biletu”. Dobrą wiadomością było to, że leciliśmy do Meksyku, zła wiadomość była taka, że ​​nie mieliśmy dokumentów, aby pokazać, że już zapłaciliśmy tę opłatę „turystyczną”. Oficjalnie nie ma opłaty za wyjście z Meksyku, a fakt, że przylecialiśmy do kraju, powinien być wystarczająco dowodem, aby ta opłata została już uiszczona.

Jest to oszustwo graniczne, które albo musisz poddać się, albo przygotować się, dzięki odpowiedniemu awarie kosztów lotu wysłanego przez twoją linię lotniczą. Albo płacisz opłatę, prezentujesz odpowiednie dokumenty, albo pozostaniesz na stacji dokującej, oglądając łódź bez ciebie.

Podczas przeszukiwania naszych dokumentów zdaliśmy sobie sprawę, że nadal mamy naszą przepustkę pokładową i drukowane plan podróży. Trzymaliśmy kciuki i mieliśmy nadzieję, że będą wystarczające. W miarę zbliżania się naszej kolei przedstawiliśmy patrol graniczny z tymi dokumentami, które od razu powiedzieli, że są nieprawidłowymi dokumentami. Po około 30 minutach rozmowy, uśmiechania się, błagania i nadmiernej uprzejmości, w końcu dostaliśmy drogę i zwolnili opłatę!

Czas na pokład łodzi do Belize
Z powodu tych problemów granicznych byliśmy ostatnimi, którzy wsiadaliśmy do łodzi San Pedro Belize Express, która zabrałaby nas z Chetumal w Meksyku do Caye Caulker w Belize. Rozejrzeliśmy się, chcąc znaleźć dwie przestrzenie, aby nas pomieścić. Mała łódź była pełna, bez odpowiednich miejsc, po prostu trudnych ławek do siedzenia. Wiedząc trochę o łodziach (i wiedząc, że mam tendencję do mdłości), oboje modliliśmy się, abyśmy nie siedzieli z przodu tej jazdy. Na szczęście udało nam się znaleźć dwa miejsca na środkowej ławce i zdecydowaliśmy się na wyboistą podróż do przodu.

W tym dniu podróży woda była nienormalnie wzburzona i zdradziecka. Mimo że słońce promieniało się, a niebo było jasnoniebieskie, morze było wściekłe. W ciągu pierwszych 10 minut ludzie z przodu łodzi śmiali się i cieszyli się z intensywnych wstrząsających w górę z każdą falą, a nieuchronne uderzające mocno po drugiej stronie. Na tych ławkach nie było poduszek i, jak przewidywaliśmy, uśmiech te wkrótce wyglądały na zmarszczki, a te zadowolone białe twarze wkrótce stały się zielone.

Podżeranie nie było tak złe dla nas siedzących na środku łodzi
Nick i ja staraliśmy się jak najlepiej wykorzystać tę 2 -godzinną jazdę na naszą wyspę. Słuchaliśmy naszego iPoda, próbowaliśmy rozmawiać (co było zasadniczo niemożliwe z powodu głośnego silnika) i umieszczamy kamizelki ratunkowe pod naszymi dno, aby zmniejszyć wynikające z nich drętwienie i ból. Wstanie, aby rozciągnąć nogi, nie było opcją, chyba że chcieliśmy zostać rzuceni na drugą stronę łodzi. Zmniejszyliśmy się do poruszania się i próbowania rozciągnąć długie nogi pod siedzeniem naprzeciwko nas.

Po nieco ponad dwóch godzinach zobaczyliśmy lądowanie do przodu i zaczęliśmy się bardzo podekscytować. Nasza łódź przeszła przez rafę morską i szybko odczuliśmy ulgę. Wody były szklane i wszyscy wiwatowaliśmy, że możemy w końcu wstać! Przybyliśmy do Ambergris Caye, gdzie znajduje się imigracja dla północnych Cayes.

Zauważ, że łódź jest przechylona na boki, a to zdjęcie jest rozmyte? Tak, morza były szorstkie!
Z niecierpliwością wysiadliśmy na drewnianym molo, które wyskoczyliśmy do turkusowych wodów. W tym momencie słońce zachodziło i wiedzieliśmy, że w ciemności dotrzemy do naszego ostatecznego miejsca docelowego Caye Caulker. Kiedy czekaliśmy w kolejce, Nick i ja postanowiliśmy spojrzeć na nasz znaczek wyjściowy z Meksyku. Kupiliśmy nowe paszporty, kiedy byliśmy w domu w Kanadzie, a ponieważ w naszych paszportach mieliśmy tylko dwa znaczki, nie powinno być trudne znalezienie tego znaczki wyjściowej, Nick zlokalizował jego, podczas gdy ja z niepokojem szukałem mojego. W końcu poddałem się, spojrzałem na Nicka i potrząsnąłem głową.

Meksykańska imigracja zapomniała mnie wyrzucić z kraju!

Podczas naszych czterech lat podróży tak się nigdy nie wydarzyło. Więc staliśmy nerwowo w kolejce na chwiejnym drewnianymDock czeka, czy zrzędliwa kobieta imigracyjna odesłała mnie z powrotem do wzburzenia do Meksyku. Na szczęście była zbyt zajęta krzykiem podróżnika za zrobienie zdjęcia, którego nawet nie spojrzała w moim paszporcie, po prostu go wybiła i odepchnęła mi z powrotem w twarz.

Uff! Uwaga do siebie: Zawsze sprawdzaj znaczki wejścia i wyjścia.

Przybywając późno do imigracji w Ambergris Caye, Belize

Zanim wszyscy skończyli zameldować się w kraju Belize, była 19:00 i ciemna. Wskoczyliśmy z powrotem na prom i zachwycaliśmy spokojną, księżycową, 30 minutową jazdy do Caye Caulker. Zostaliśmy powitani muzyką reggae echem z funky plażowych barów i gdy tylko nasze stopy uderzają w miękki piasek, wiedzieliśmy, że to miejsce, w którym będziemy chcieli zostać.

*** kozie notatki

Jest tylko jedna łódź dziennie z Chetumal po Ambergris Caye i Caye Caulker. Odchodzi o 15:00. Od Cayes z powrotem do Chetumal jest tylko jedna łódź. Odchodzi o 7:00 od Caye Caulker i 8:00 od Ambergris Caye.

Koszt biletu jednokierunkowego z Chetumal do Caye Caulker wynosi 49,50 USD. Zarezerwuj z wyprzedzeniem, ponieważ ta łódź może szybko się zapełnić. Możesz zarezerwować bilety online, jeśli w Meksyku lub kupić w terminalu, jeśli na Cayes.

Pamiętaj, aby usiąść na środku lub w pobliżu tylnej części łodzi. W przeciwnym razie będzie to wyboista jazda. Uwaga również, że na pokładzie nie ma toalet i masz tylko jedną małą butelkę wody do picia.

Ponieważ istnieją pewne długie formalności, które należy rozwiązać, opuszczając Meksyk, pamiętaj, aby dotrzeć do molo Chetumal co najmniej godzinę przed wyjazdem.

Jeśli przybyłeś do Meksyku w powietrzu, upewnij się, że Twoja linia lotnicza wysłała ci awarię wszystkich podatków i opłat, które zostały uwzględnione w cenie biletu. Będziesz musiał pokazać dowód imigracyjny zapłaty „opłaty turystycznej”. Jeśli nie możesz tego pokazać, będziesz musiał zapłacić 306 pesos (lub błagać i błagać tak jak my!)

Czy kiedykolwiek miałeś oficera imigracyjnego zapomnieć o wyrzuceniu cię z kraju?! Co się stało? Udostępnij z nami poniżej.

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupisz od tych sprzedawców.