Szybka wycieczka z Parku Narodowego Ulan Bator – Terelj

0 Comments

Po naszej 6 -dniowej podróży na pustyni mongolskiej i naszej epickiej 8 -dniowej wędrowni wzdłuż rzeki Chulut, zabrakło nam czasu na naszej 30 -dniowej wizie w Mongolii, więc Zdecydowaliśmy się sprawdzić Park Narodowy Terelj, zanim nasz czas się skończył. Zostaliśmy autobusem z Ulan Bator o godzinie 12:00 (3 godziny/2500mnt) z przystanku naprzeciwko hotelu Narantuul w Peace Ave. Kiedy przybyliśmy do naszego obozu Ger, wiedzieliśmy, że będziemy się dobrze bawić!

Terelj Lodge
Dariece i ja uwielbiamy dostać się do nowego pokoju, a nowy GER (tradycyjny mongolski dom koczowniczy) nie jest inaczej… w rzeczywistości jest lepiej! Mieliśmy własne prywatne Ger z 2 dobrymi dużymi łóżkami i spektakularnym widokiem na Park Narodowy. Nasze prysznice w Mongolii były w odstępie tygodni, a kiedy w końcu dostajemy się pod strumienie, zazwyczaj przypomina to nieszczelny kran. Ale prysznice w Terelj Lodge (40 USD/GER) były absolutnie niesamowite! Znaczne głowice prysznicowe deszczowe wysadziły gorącą wodę w nieskazitelnym, czystym prysznicu. Byliśmy w niebie! (Żadne zdjęcia nas pod prysznicem, przepraszam)

Nasz oszałamiający Ger w Terelj Lodge
Pierwszego dnia wybraliśmy się na naszą okolicę, a po raz pierwszy w Mongolii świeciło słońce! Przyjrzeliśmy się restauracji w naszej loży i byliśmy zaskoczeni, że czerwone wino było przystępne! Oczywiście, jeśli już coś o nas wiesz, kupiliśmy butelkę (OK 2) i zachwycaliśmy się pysznym australijskim czerwonym pod lśniącym niebieskim mongolskim nocnym niebo.

Nasz Ger miał dobry mały piec w środku, którego tak naprawdę nie potrzebowaliśmy, ponieważ w nocy było dość ciepło, ale i tak ją zapaliliśmy i pociliśmy się w saunie. Chcieliśmy tylko ogień.

Następnego dnia wyruszyliśmy na dobrą długą wędrówkę po południowych krańcach Parku Narodowego Terelj. Zrobiliśmy wszystkie turystyczne rzeczy (które nie są tak naprawdę podobne do nas), ale bardzo się z tego zachwyciliśmy. Przyjrzeliśmy się Turtle Rock, który jest ogromną formacją skalną, która wygląda jak… zgadłeś, żółw.

Hej, ten kamień wygląda jak żółw!
Po Turtle Rock ciągle wędrowaliśmy po parku. Zjedliśmy lunch po dobrej małej stronie klifu, tylko Dariece i ja. Spojrzaliśmy na park i duży klasztor, który zawieszał się na klifie.

Nasze piękne małe miejsce na piknik
Południowy koniec Terelj jest całkiem rozwinięty z gęstymi rozpraszaniem obozów GER wyższej klasy. Nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby naprawdę wędrować w piękną dzicz, którą doceniliśmy w Mongolii, ale nasza mała wędrówka wciąż dała nam wyobrażenie o topografii tego oszałamiającego parku narodowego.

Park Narodowy Terelj Terelj
Kiedy wróciliśmy do naszego Ger, zachwycaliśmy się innym cudownym prysznicem (mieliśmy trzy). Kolejna noc spędziliśmy popijając czerwone wino i ciesząc się gorącym ogniem w naszym małym ger.

Po naszej 8 -dniowej wyprawie Trek i Gobi, dobrze było po prostu zrelaksować się w dobrym miejscu i rozkoszować się wyluzowanymi wędrówkami. Terelj był tylko miejscem, aby to zrobić i cieszymy się, że pojechaliśmy tam szybką podróż od Ulan Bator. Terelj Lodge był z pewnością najmilszym obozem GER, w jakim się zatrzymaliśmy i dobrze się tam traktowaliśmy.

Ciesząc się widokami

Teraz wróciliśmy do Ulan Bator, a dziś wskakujemy na pociąg transsyberyjski zmierzający do jeziora Baikal w Rosji! Bardzo nam przykro, że opuszczamy Mongolię, ale cieszymy się, że czeka reszta tej fantastycznej podróży.

Aby uzyskać więcej informacji, sprawdź nasz przewodnik po Mongolii.

Sprawdź nasze wideo Parku Narodowego Terelj!

znacznie więcej blogów Mongolii

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Goats On the Road jest asystentem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupisz od tych sprzedawców.