Podróż do Banaue na Filipinach – jadąc na tarasy ryżowe w ulewnej ulewie!

0 Comments

W Banaue byliśmy znowu zszokowani nieuzasadnioną pogodą. Deszcz przelał popołudnie, które się pokazaliśmy, więc siedzieliśmy w spokojnej restauracji, a także zachwyceni smacznymi regionalnymi specjałami. Rozmawialiśmy z innymi podróżnikami, którzy odbyli trochę wędrówek w okolicy, a także lubili je tak Dariece, a ja naprawdę modliłem się, aby stan pogody się usunęł.

Stan pogodowy zamykający się na Banaue

Następnego ranka mieliśmy trochę słońca, jednak ciemna złowieszczowa chmura na horyzoncie uniemożliwiła nam zaangażowanie się na całodniową wycieczkę, więc właśnie udaliśmy się, aby zobaczyć kilka widoków w okolicy wokół miasta Banaue. Ten region w North Luzon jest znany ze swoich niesamowitych tarasów ryżowych. Ponad 2000 lat temu całe łańcuchy górskie zostały wyrzeźbione, a także wyryte fantastycznymi ekologicznymi polami ryżowymi, które całkowicie zmieniły topografię tej górzystej ziemi. Tarasy zostały przekazane w tych dedykowanych gospodarstwach domowych z pokolenia na pokolenie. Te kolosalne wyczyny ludzkiej inżynierii są teraz myślące o miejscu światowego dziedzictwa UNESCO, a także 8. pytanie o świat. Mówi się, że są na równi z piramidami dla kłopotliwej natury stojącej za ich stylem, a także rozwojem bez wykorzystywania współczesnych narzędzi. Kontynuują 10 000 kilometrów kwadratowych, a także są naprawdę niesamowite.

Widok z naszej talii w Lod’s Lodge Banaue

Oszałamiający widok tarasów ryżowych Banaue
Dariece, a także postanowiłem zmierzyć się z kilkoma licznymi punktami widokowymi w mieście, w których możemy uzyskać odpowiedni punkt widokowy na tarasach, więc sami wyruszyliśmy około 8 rano. Pojawiliśmy się, aby przejść przez Homestay Banaue, mieliśmy gospodarstwo domowe Doreena, które zobowiązaliśmy się w autobusie dzień wcześniej. Zatrzymaliśmy się tak dobrze, jak dostarczyła, aby pokazać nam swoje preferowane miejsca. Naprawdę skończyła dla nas jak przewodnik, jej zrozumienie flory, fauny, a także kultury były niesamowite. Zadowoliliśmy niektórych regionalnych plemion, którzy wykorzystali do przeszukania tego obszaru, z których wiele miało ponad 90 lat, a także wciąż wędruje po stromych klifach przez cały czas. Gdy zbliżyliśmy się do największych punktów widokowych, niebo się zamknęły, a deszcze zaczęły się w samą porę, abyśmy mogli dostać się do trójkołowca, a także z powrotem do miasta.

Twarz banaee wojownika
Ręka wojownika Banaue

Banaue Warrior
Oszałamiające widoki

Nas z naszym nowym kumplem Doreen
Dariece i Doreen

I skończyło się to historią Banaue, a także zasadniczo przez wszystkie następne 2 tygodnie naszej podróży. Deszcz. Zazwyczaj jest to pora sucha, która obiecuje nieco więcej niż posypanie co kilka dni, jednak przy pozornej modyfikacji klimatu na całym świecie Filipiny nie są wyjątkiem. Deszcz był bezwzględny, a burze elektryczne były fantastyczne, jednak ograniczyliśmy się do małej restauracji w naszym hotelu przez resztę 2 dni w Banaue.

Spacer z Banaue Town z Doreen

Ostatniego dnia, z The Storm, Doreen zaniepokoiła nasz hotel, a także zaprosił nas na karaoke w swoim regionalnym pubie. Widząc, że spędziliśmy ostatnie kilka dni pracując na naszej stronie przed ekranami laptopów, z przyjemnością się wydostaliśmy, a także spędziliśmy trochę więcej czasu z naszym nowym przyjacielem. Więc zabrała nas do swojego baru kuzynów karaoke, a także wybrała kilka melodii, które mogłaby dla nas zaśpiewać. Karaoke jest duży na Filipinach, a także wszyscy są w nim. W rzeczywistości właścicielem patentu na urządzenie jest Filipińczyków, a także w całym kraju, a także ich psów lubi się dogadać, a także dostosować melodię, wykwalifikowaną lub nie. Na szczęście Doreen był niesamowicie wykwalifikowany, a także śpiewał fantastyczne melodie.

Doreen wypiera melodię

Zachwycaliśmy się kilkoma piwami, a także fantastycznymi rozmowami z nią, a także pod koniec, które nawet dostarczyła za napoje. Była niesamowicie hojna, a także zapewniała nam rozstanie prezentów regionalnego wielkiego szczęścia wisiorki wyrzeźbione z rodzimego drewna Banaue. Być może nie mieliśmy stanu pogodowego po naszej stronie, jednak mieliśmy ogromne szczęście, że zaspokoiliśmy Doreen, a także odtąd kontaktuliśmy się z nią poprzez wiadomości tekstowe. Niestety nigdy nie byliśmy w stanie odbyć wędrówFantastycznie, więc zakładam, że to tylko powód, dla którego będziemy musieli wrócić pewnego dnia. Zostawiliśmy Banaue w nocnym autobusie z deszczem wbijającym się przez całą drogę. Na szczęście uciekliśmy w górach, nie będąc podtrzymywaniem powodzi, ale nie podobało nam się hałas prognozy w całym Filipinach: deszcz, burze, tajfuny, a także błyskawica. Nie mieliśmy na myśli, kiedy zorganizowaliśmy nasz pobyt w kraju z zaciętą, a także często szkodliwą pogodą. Możemy mieć tylko nadzieję, że to usunę.

Lubię to? Przypiąć! ?

Oświadczenie: Kozy w drodze jest partnerem Amazon, a także podmiot stowarzyszony dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że tworzymy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu, a także kupisz od tych sprzedawców.